(1) - dragkraft i lera jämfört med föregångaren – 10 % förbättring baserat på intern subjektiv studie av dragkraften i lera 2014, jämfört med BFGoodrich® All-Terrain T/A® KO-däcket med storleken LT265/70R17. Använt fordon var Jeep Wrangler Rubicon.
(2) - dragkraft i snö jämfört med föregångaren – 19 % förbättring baserat på testning av dragkraften i snö som utförts av tredje part, den 29 januari 2014, jämfört med BFGoodrich® All-Terrain T/A® KO-däck i storleken LT265/70R17, med testet ASTM F1805. Standard GM spin-test användes. 2000 Chevrolet 1500 Pickup användes.
(3) - tåligare sidoväggar – 20 % förbättring baserat på resultaten från en intern studie av sprickor i sidoväggarna i september 2014, jämfört med BFGoodrich® All-Terrain T/A® KO-däck i storleken LT265/70R17. Resultaten från studien av sprickor i sidoväggarna kommer från en testmaskin som simulerar ett angrepp på sidoväggen (patentansökan US20120245859A1). Fordonet som användes var en 2014 Jeep Rubicon. De verkliga resultaten och förbättringarna på vägen kan variera beroende på däcksstorlek.
(4) - slitbana med längre livslängd – 15 % förbättring baserat på interna slitagestudier, i april 2014, jämfört med BFGoodrich® All-Terrain T/A® KO-däck i storleken LT265/70R17. Använt fordonet var 2012 Chevy Silverado HD. De verkliga resultaten på vägen kan variera.