* 3-Peak Mountain Snow Flake ** Mud & Snow.
(1) - bromsning och dragkraft på snö - Bromssträckan minskas med 4%, dvs. 1 m, och dragkraften vid start förbättras med 5% på snö i jämförelse med BFGoodrich® g-Force Winter på dimensionen 205/55 16 91H. Michelin Groups internstudie, utförda i december 2015 och januari 2016 i Ivalo. BFGoodrich g-Force Winter 2 har märkningen 3 Peak Mountain Snow Flake (3PMSF), som garanterar en lägsta nivå av säkerhet och körprestanda på snö.
(2) - bromsning på is - Bromssträckan på is minskas med 8% i jämförelse med BFGoodrich® g-Force Winter på dimensionen 205/55 16 91H. Michelin Groups internstudie, utförd på Clermont Ferrand isbana i oktober 2014.
(3) - bromsning på våta vägar - Bromsförmågan på vått underlag har uppgraderats från C till B jämfört med föregående sortiment av BFGoodrich® g-Force Winter-däck. Källa: Product tracking Report August 2015. Bromssträckan på våta vägar minskas med 2,2 m, dvs 6%,jämfört med det föregående sortimentet av BFGoodrich® g-Force Winter på dimensionen 205/55 16 91H. Michelin Groups internstudie, utförda i december 2014 på Ladoux teknologicenter.
(4) - 4% kortare bromssträcka, dvs. 1 m, och 5% bättre startförmåga på snö jämfört med föregående serie BFGoodrich® g-Force Winter dim. 205/55 16 91H. Internt test utfört av Michelin-koncernen i Ivalo i december 2015 och januari 2016.
(5) - 8% kortare bromssträcka på is jämfört med föregående serie BFGoodrich® g-Force Winter dim. 205/55 16 91H. Internt test utfört av Michelin-koncernen på isbana i Clermont-Ferrand, oktober 2014.
(6) - Våtbromsklassningen uppgraderad från C till B jämfört med föregående serie BFGoodrich® g-Force Winter. Bromssträckan på våt vägbana förkortad med 2,2 meter, dvs. med 6%, jämfört med föregående serie BFGoodrich® g-Force Winter dim. 205/55 16 91H. Internt test utfört av Michelin-koncernen vid Ladoux Technology Center, december 2014.
(7) - Ökad motståndskraft mot vattenplaning med 15% på rak väg och 13% i kurvorna jämfört med föregående serie BFGoodrich® g-Force Winter dim. 205/55 16 91H. Internt test utfört av Michelin-koncernen vid Ladoux Technology Center, december 2014.